Preguntes freqüents

Segur que et preguntes moltes coses sobre
la comercialització de l’energia i sobre com treballem
a Escandinava de Electricidad. En aquesta secció
et responen a tots aquests dubtes.

1. Com canviar-me a Escandinava de Electricidad?

Som una companyia responsable i honesta i vetllem pel teu estalvi. A més, les nostres condicions són clares i no tens cap tipus de permanència amb nosaltres.

Les nostres tarifes són fins a un 15 % més barates que les de les grans companyies.

Sí! A Espanya, qualsevol persona es pot canviar a Escandinava de Electricidad, independentment d’on s’ubiqui el seu subministrament. És molt fàcil: ho pots fer en aquest mateix web, per correu electrònic i per telèfon.

Canviar-te a Escandinava de Electricidad és molt senzill. Pots omplir la sol·licitud al nostre web o pots enviar-nos l’última factura, una còpia del DNI i el número de compte bancari a contrato@escandinavaelectricidad.es.

Per descomptat! Pots escollir la companyia elèctrica que vulguis. Només has d’omplir la sol·licitud al nostre web o bé enviar-nos l’última factura, una còpia del DNI i el número de compte bancari a contrato@escandinavaelectricidad.es. Si un dia deixes l’habitatge, el propietari podrà canviar el titular sense cap problema.

No. Nosaltres ens encarreguem de fer totes les gestions. Això sí, revisa si tens algun tipus de servei de manteniment contractat amb la companyia actual ja que, en aquest cas, nosaltres no estem autoritzats a tramitar la baixa.

No. Canviar-te a Escandinava de Electricidad és totalment gratuït.

Mai. Això està garantit per llei. La companyia anterior i Escandinava de Electricidad ens posarem d’acord per portar a terme el canvi i t’avisarem un cop s’hagi fet.

Un cop enviada la sol·licitud a la distribuïdora, el canvi acostuma a trigar entre 5 i 10 dies. T’avisarem quan estigui confirmat.

Mai! A Escandinava de Electricidad, un dels nostres avantatges principals és que no oferim cap tipus de permanència. Treballem cada dia perquè et quedis amb nosaltres.

La companyia anterior només et facturarà fins al dia que es faci el canvi. Això sí: abans de canviar-te mira que no tinguis contractat cap servei addicional.

La distribuïdora, tal com ha fet fins ara. Si ho vols, també ens pots facilitar la lectura per correu electrònic a clientes@escandinavaelectricidad.es o trucant al telèfon gratuït 900 373 681.

No, un canvi de comercialitzadora no requereix cap tipus de modificació a la instal·lació elèctrica.

Per descomptat! Per fer canvis contractuals, pots sol·licitar-ho a l’adreça de correu electrònic contrato@escandinavaelectricidad.es o al telèfon 900 373 681. Comenta’ns el teu cas i estarem encantats d’aconsellar-te perquè escullis la potència i la tarifa que més et convingui.

 

 

I tant que sí! A Escandinava de Electricidad poden contractar el servei tant empreses com particulars. A més, si tens més d’un subministrament donat d’alta amb nosaltres, podràs gestionar-ho tot des de l’àrea de client.

No! Independentment de la companyia amb què contractis la llum, el comptador continuarà sent propietat de la companyia distribuïdora.

2. Si ja soc client d'Escandinava de Electricidad

Les factures s’envien per correu electrònic o correu postal. Et recomanem que escullis el correu electrònic. A més de rebre la factura el mateix dia que s’emet, contribuiràs a tenir cura del medi ambient.

Depèn de si el període de facturació és mensual o bimensual. Pel que fa al dia, variarà segons el moment en què la companyia distribuïdora ens enviï la lectura del comptador. A partir de l’any 2019, tots tindrem facturació mensual.

A la factura trobaràs la data de venciment, que és la data en què veuràs el càrrec al compte bancari. Si has escollit una data fixa de pagament, independentment de la data de venciment, es carregarà el rebut a la data escollida.

Som aquí per ajudar-te! Ens pots trucar al telèfon gratuït 900 373 681 o bé escriure’ns un correu electrònic a clientes@escandinavaelectricidad.es. Estarem encantats de resoldre els teus dubtes.

 

Si tens el comptador electrònic amb telegestió operativa, els consums seran reals. Si, al contrari, tens un comptador analògic, dependrà de si la distribuïdora ha pogut llegir el comptador o de si tu mateix n’has facilitat la lectura. Si no s’ha fet cap de les dues accions, la distribuïdora haurà de facilitar una lectura estimada.

Sí. Pots enviar la lectura del comptador per correu electrònic a clientes@escandinavaelectricidad.es o bé trucant-nos al telèfon gratuït 900 373 681.

 

La factura està desglossada en els conceptes següents:

  • Potència: és un cost fix, independent del consum. La potència es calcula multiplicant el nombre de dies del període facturat per la potència contractada i pel preu de la potència (el cost del peatge d’accés més el cost de marge de comercialització).
  • Energia: és el que pagues pel consum. El nombre de kWh que apareix a la factura és la diferència entre l’última lectura i la lectura actual. El consum es calcula multiplicant els kWh consumits pel preu per kWh (el cost del peatge d’accés més el cost de marge de comercialització).
  • Lloguer d’equips: és el preu que cobra la companyia distribuïdora per la utilització del comptador. Si el comptador és de propietat, no et facturaran res per aquest concepte.
  • Impost elèctric: és un impost regulat pel Govern. S’aplica sobre la suma de l’energia i la potència multiplicant-les per 1,0511269632.
  • IVA: depèn de l’àrea geogràfica; si el subministrament és a la península i les Balears, actualment aquest tipus impositiu és d’un 21 %. Si és a les Canàries, serà d’un 3 % per a l’energia, la potència i l’impost elèctric, i d’un 7 % per al lloguer d’equips.

Des l’1 de juny de 2021, els subministraments amb potència fins 15 kW tenen peatge d’accés 2.0TD amb discriminació horària de 3 períodes: punta, pla i vall. Cada un d’aquests períodes té un preu diferent per a l’energia. T’expliquem en què consisteix cadascun:

  • Hores punta: De dilluns a divendres de 10: 00h a 14: 00h i de 18: 00h a 22: 00h. Aquesta és la franja horària més cara. Per això, et recomanem reduir al màxim el consum elèctric durant aquestes hores del dia. Evita utilitzar els electrodomèstics que més consumeixen en aquest període, per controlar la despesa en la factura de llum.
  • Hores vall: De dilluns a divendres de 08:00h a 10:00h, de 14:00h a 18:00h i de 22:00h a 00:00h. En aquesta franja, l’energia té un preu mitjà..
  • Hores vall: De dilluns a divendres, de 00: 00h a 08: 00h i les 24 hores, els dissabtes, diumenges i festius nacionals. Aquesta és la franja amb l’electricitat més barata. Per tant, et recomanem que facis aquelles activitats que requereixen un major consum dins d’aquest horari (com per exemple posar la rentadora, l’assecadora, el rentaplats o el forn).

3. Altres dubtes freqüents

En fer qualsevol tipus de canvi, tant de potència com de tarifa, nosaltres no et cobrarem res, però la companyia sí.

Disminució de potència: Únicament hauràs d’abonar els drets d’escomesa (9,04 € + IVA/IGIC)

Augment de potència: T’has d’assegurar que el butlletí estigui actualitzat i que suporta la potència que vols augmentar. Si no és el cas, hauràs de sol·licitar un certificat d’instal·lació elèctrica (CIE) o butlletí de reconeixement d’instal·lacions elèctriques (BRIE), emès per un electricista autoritzat. Les despeses relacionades amb l’augment de potència seran les següents:

– Drets d’extensió: de 17,37 € + IVA/IGIC per cada kW addicional sol·licitat

– Drets d’accés: de 19,70 € + IVA/IGIC per cada kW addicional sol·licitat

Canvi de tarifa: Si tens la potència normalitzada, el cost serà de 9,04 € + IVA/IGIC en concepte de drets d’escomesa. Si la potència no està normalitzada, hauràs d’ajustar la potència per fer el canvi.

I tant! Sempre que el certificat d’instal·lació elèctrica (CIE) o el butlletí de reconeixement d’instal·lacions elèctriques (BRIE) tingui una antiguitat inferior a 20 anys, pots fer qualsevol tipus de modificació contractual des de l’àrea de client o enviant-nos les dades del nou titular per correu electrònic a info@escandinavaelectricidad.es per poder-te fer arribar el nou contracte. També pots consultar els passos que cal seguir trucant-nos al telèfon gratuït 900 373 681.

Per poder fer una alta nova de subministrament, has d’aportar una còpia del certificat d’instal·lació elèctrica (CIE) o el butlletí de reconeixement d’instal·lacions elèctriques (BRIE) juntament amb una còpia del DNI.

Nosaltres no et cobrarem res, però la companyia distribuïdora et facturarà els conceptes següents a través de la nostra companyia:
– Drets d’accés: 19,70 € + IVA/IGIC per cada kW sol·licitat
– Drets d’extensió: 17,37 € + IVA/IGIC per cada kW sol·licitat
– Dret d’escomesa: 9,04 € + IVA/IGIC per actuació

No. Nosaltres no et podem oferir el bo social. Per això t’has de dirigir a qualsevol de les comercialitzadores de referència.

En principi, les distribuïdores són les encarregades de solucionar els problemes amb el subministrament però, davant de qualsevol incidència, contacta amb nosaltres! T’ajudarem a resoldre els teus dubtes i t’aconsellarem què pots fer.

A continuació et facilitem els telèfons d’avaries de totes les distribuïdores. També podràs trobar aquestes dades a la factura.

Endesa Distribución:
900 850 840 (Andalusia, Extremadura, Múrcia, Castella-la Manxa)
900 848 900 (Aragó, Castella i Lleó, Navarra, la Rioja i Comunitat Valenciana)
800 760 706 (Catalunya)

Iberdrola Distribución:
900 171 171

Unión Fenosa Distribución:
900 111 999
900 111 444

Hidrocantábrico Distribución:
900 907 001

Viesgo Distribución:
900 118 866

La factura elèctrica espanyola és de les més elevades d’Europa. Per fer un consum d’energia més responsable i reduir el cost dels rebuts de la llum, podem adoptar hàbits molt senzills en el nostre dia a dia.

A moltes llars, el consum total d’energia es podria reduir un 10 % l’any com a mínim adoptant mesures responsables, la qual cosa tindria un efecte positiu tant en el medi ambient com en el propi estalvi.

Et donem uns quants consells

Perquè encara no tens activada la lectura telemàtica del nou comptador intel·ligent. L’1 de gener de 2019 acaba el termini perquè tots els comptadors domèstics la tinguin activada, així que les lectures estimades s’acabaran molt aviat.

La potència apareix en kW a la factura de la llum i es divideix en trams per drets d’accés a la xarxa, regulats i amb uns preus fixos establerts pel Govern. Per entendre què és la potència, imagina’t que has de llogar un cotxe per portar el teu fill a l’escola. Oi que no contractaries un camió? Doncs a casa passa el mateix: cal contractar només la necessària per no pagar més del compte.

Els nostres clients estalvien fins a un 15 % a les factures d’energia, segons les característiques del subministrament i la tarifa contractada.

El CIE o butlletí elèctric és un document que certifica l’adaptació tècnica i el bon estat de la instal·lació elèctrica a les llars. Té una validesa de 20 anys i és obligatori tenir-lo en vigor tant en edificacions noves com en les antigues.

Volem que et quedis amb nosaltres, però ets lliure de canviar de companyia quan vulguis. Només ens ho has de sol·licitar per telèfon o correu electrònic o a la zona de client, amb la identificació com a titular del subministrament.

Per descomptat que sí! Truca’ns i explica’ns què necessites: llum per a la llar, el negoci, la segona residència… Ens encarregarem de totes les gestions i també que estalviïs.

Què diuen els nostres clients?

“Fa un any que vaig contractar la llum amb Escandinava de Electricidad i estic molt content. Rebo totes les factures puntualment per correu electrònic i puc realitzar totes les gestions en anglès.”

Stuart, Alicante

“El meu pare és molt gran i des que estem a Escandinava de Electricidad no hem tingut cap problema. El personal d’atenció al client és molt atent i ens resol qualsevol dubte a la mateixa trucada. Agraeixo el tracte ofert al meu pare. Des que està amb Escandinava estic més tranquil·la.”

Begoña, València

“He recomanat Escandinava de Electricidad als meus amics perquè m’estalvio un 15% respecte a la meva companyia anterior. Les factures són senzilles, clares i sense sorpreses. No m’han intentat afegir cap servei de manteniment, cosa que agraeixo perquè amb les anteriors companyies he tingut aquest problema.”

Cristina, Madrid

“El canvi a Escandinava de Electricidad va ser molt ràpid i la noia d’atenció al client em va explicar molt bé què havia de fer per canviar-me. Des que estic amb vosaltres he notat un gran estalvi a la meva factura de la llum.”

Sara, Barcelona